نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : شنبه 24 فروردين 1400
|
بر خلاف سیستم انتقال قدرت اتوماتیک، در سیستم انتقال قدرت با قابلیت تغییر پیوسته، جعبه دنده ای با تعداد مشخص چرخ دنده وجود ندارد، یعنی در CVT چرخ دنده های دندانه دار درگیر با هم وجود ندارند. رایج ترین نوع CVT بر اساس سیستم پولی کار می کند که اجازه ی بینهایت تغییر بین بالاترین و پایین ترین دنده بدون گسستگی را می دهد. اگر از اینکه چرا درباره ی CVT هم از واژه دنده استفاده می شود تعجب می کنید به خاطر بیاورید که منظور از دنده نسبت سرعت موتور به سرعت محور چرخ ها می باشد.
فلایویل
کلاچ
سیستم انتقال قدرت پیوسته
اگرچه CVT این نسبت را بدون استفاده از چرخ دنده های سیاره ای انجام می دهد اما باز هم از واژه دنده برای CVT استفاده می شود. بیشتر CVT ها فقط سه جزء اساسی دارند:
- یک تسمه محکم فلزی یا لاستیکی
- یک پولی متغییر محرک (ورودی)
- یک پولی خروجی
به علاوه CVT ها انواع مختلفی از ریزپردازنده ها و حسگر ها را دارا می باشند، اما سه جزءی که در بالا توضیح داده شده اند اجزای اصلی اند که به این سیستم اجازه ی کار می دهند. پولی های با شعاع متغیر قلب CVT هستند، هر پولی از دو مخروط با زاویه راس ٢٠ درجه که رو در روی یکدیگر قرار دارند تشکیل شده است، تسمه ای در شیار بین دو مخروط قرار دارد، در صورت لاستیکی بودن تسمه ها از تسمه های V شکل استفاده می شود، تسمه های V شکل از آنجا نام خود را می گیرند که سطح مقطع V شکل دارند که اصطکاک تسمه با پولی را افزایش می دهد.
پروژه سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT)، در 24 اسلاید، با فرمت powerpoint و 9 صفحه با فرمت word به زبان فارسی، همراه با 5 فایل ویدیویی که نحوه کار و تاثیر سیستم انتقال قدرت CVT را نمایش می دهد و تصاویر و ذکر نکات مهم سیستم cvt به ترتیب زیر گردآوری شده است:
- تاریخچه
- انواع CVT
- CVT تسمه ای
- نکته های مهم
- تاثیر CVT
- CVT چنبره ای
- CVT هیدرواستاتیکی
- نحوه کارکرد CVT هیدرواستاتیکی
بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت
مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری
محاسبات اجزاء گیربکس ساده
جهت دانلود پروژه سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT) بر لینک زیر کلیک نمایید.
سیستم انتقال قدرت پیوسته
اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقهمند هستید، آموزشهایی که در ادامه آمدهاند نیز به شما پیشنهاد میشوند
طراحی و انتخاب کلاچ ها و ترمزها
پیش بینی عمر خزشی پره توربین گازی
بررسی انواع یاتاقان ها و کاربردهای آن ها
بررسی و مقایسه انواع بلبرینگ ها و کاربردهای آن
آشنایی با انواع یاتاقان ها
روش طراحی انواع کمک فنرها
تحلیل و طراحی اتصالات چسبی بین کامپوزیت ها و فلزات
زره، مواد، تئوری و طراحی
نظرات شما عزیزان:
:: موضوعات مرتبط: نرم افزارهای کاربردی، کتب و جزوات، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، جوشکاری، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، ،
:: برچسبها: انتقال قدرت, کوپلینگ, بررسی مکانیزم, انواع کوپلینگ, انواع بادامک, انواع کمک فنرها, دستگاه های مکانیکی , شبیه سازی, اجزاء ماشین, سیستم انتقال قدرت, فلایویل, کلاچ, ,